
Počínaje 2. listopadem 2020 rozšiřuje společnost Autodesk politiku přístupu k aktuálním a starším verzí svého softwaru v rámci programů předplatného (subscription) a údržby (maintenance). Řada velkých projektů probíhá v delších časových cyklech a je tak často potřeba zachovávat jednotnou verzi návrhových aplikací po několik let.
Dosud pokrývala politika dostupnosti a technické podpory pouze aktuální verzi a 3 předchozí verze daného softwaru. Nyní bude délka dostupnosti rozšířena na 5 přechozích verzí (tedy při typickém ročním cyklu nových verzí - 5 let zpět). Například s aktuálními verzemi řady 2021 máte jako zákazník se subscription od listopadu k dispozici i všechny předchozí verze až do roku/verze 2016.
Tato změna má usnadnit přechod na aktuální verze softwaru Autodesk a neměla by být používána jako metoda, která by bránila upgradům. Nové verze nabízejí vyšší funkčnost, nové možnosti spolupráce, doplňkové nástroje a průběžné aktualizace.
Je potřeba zdůraznit, že změna se týká dostupnosti verzí a jejich licencí - zatímco obecná podpora Autodesku (hotfixy, aktualizace aplikací, bezpečnostní opravy) i nadále pokrývá pouze aktuální verzi softwaru a 3 předchozí verze (tj. dnes verze 2021-2018). To se nemění a měli byste to brát v úvahu při stahování a používání starších verzí softwaru. Pokud je verze dostupná, ale není podporována, znamená to, že nemáte žádný přístup k aktualizacím, opravám zabezpečení, opravám hotfix nebo k technické podpoře Autodesku při řešení problémů, se kterými se můžete setkat při používání předchozích nepodporovaných verzí.
Další důležitou informací je to, že zatímco aktuálně podporované předchozí verze jsou i nadále dostupné prostřednictvím vašeho účtu Autodesk (Autodesk Account, manage.autodesk.com), další 2 předchozí verze softwaru (4. a 5.) budou k dispozici pouze prostřednictvím virtuální asistentky AVA - Autodesk Virtual Assistant (ava.autodesk.com).
Změna se netýká výukových licencí - EDU.
Viz též loňský blog Podpora a aktivace starších verzí (aktualizováno).
Pro další informace o politice podpory produktů Autodesk prosím kontaktujte společnost CAD Studio (součást Arkance Systems).




CAD videa na YouTube
Firma CAD Studio s.r.o. je autorizovaný dealer Autodesk (již 26x po sobě oceněna jako největší dealer Autodesku v ČR a SR: 1994-2020), Autodesk Platinum Partner, Autodesk Training Center a Autodesk Developer s více než 30letými zkušenostmi a týmem 130 specialistů. Proč nakupovat právě u firmy CAD Studio?
CAD Studio dodává kompletní řešení - software, hardware, školení, služby - pro CAD/CAM, BIM, GIS/FM, PDM a multimédia, založená na technologiích firmy Autodesk (digitální prototypy, BIM, AutoCAD, Inventor, Revit, Civil 3D, Fusion 360, 3ds Max, Vault, Plant, Simulation, cloud...) a aplikační nadstavby pro konkrétní profese (i vlastní vývoj). CAD Studio je členem evropské skupiny ARKANCE.
PRAHA - Líbalova 1/2348, 149 00 Praha 4, tel: +420 910 970 111
BRNO - Sochorova 23, 616 00 Brno, tel: +420 910 970 111
OSTRAVA - Hornopolní 34, 702 00 Ostrava, tel: +420 910 970 111
Č.BUDĚJOVICE - Pražská tř. 16, 370 04 České Budějovice, tel: +420 910 970 111
PARDUBICE - Rokycanova 2730, 530 02 Pardubice, tel: +420 910 970 111
PLZEŇ - Teslova 3, 301 00 Plzeň, tel: +420 910 970 111
SLOVENSKO (Bratislava + Žilina) - tel. +421 2 6381 3628
FRANCIE, BELGIE, NIZOZEMSKO, POLSKO, FINSKO, LITVA (Arkance Systems)