Autodesk 3ds Max 2023 od Arkance Systems - ikona produktu

Autodesk 3ds Max

Program Autodesk 3ds Max (dříve “3D Studio MAX” a “3D Studio”) je světově nejrozšířenějším animačním a vizualizačním programem.

Je určen pro tvorbu vizuálních efektů, animaci postav a tvorbu počítačových her.

Autodesk 3ds Max 2023 od Arkance Systems - produktový obrázek

Aktuální akce v e-shopu

Podívejte se do našeho CAD e-shopu, kde najdete aktuální ceny, nabídky a pravidelné slevové akce!

Firma Arkance Systems dodává – jako Autodesk Platinum Partner a Autodesk Media&Entertainment Reseller – program 3ds Max a další multimédia produkty firmy Autodesk, včetně doprovodných služeb

Co je Autodesk 3ds Max?

Program Autodesk 3ds Max je součástí oborových sad Autodesk Collection, kde slouží např. pro architektonické a designerské vizualizace a animace. Nabízí interaktivní prostředí, rychlý rendering, nástroje pro tvorbu virtuální reality (VR). Plně přizpůsobitelná a otevřená architektura poskytuje absolutní tvůrčí svobodu. Pro 3ds Max je k dispozici rozsáhlá knihovna dopňkových plug-in aplikací dalších vývojářů. 3ds Max je rovněž dodáván v sadě Autodesk Media & Entertainment Collection.

Ve světě bylo jen do roku 2006 prodáno přes 300.000 licencí a více než 50% všech animačních pracovišť je vybaveno právě programem 3ds Max. Mezi uživatele 3ds Max patří například společnosti Accolade, Ensemble Studios (Age of Empires), Core Design (Tomb Raider), DreamWorks, Maxis (Simcity), Westwood (Blade Runner), UbiSoft (King Kong), Acclaim Entertainment, Lion Head Studios, Kuju Entertainment, Argonaut Games PLC, Blizzard Entertainment a další.

K tisícům počítačových her vytvořených pomocí 3ds Max patří mj. tituly Unreal Tournament, Tom Clancy’s Splinter Cell, Grand Theft Auto: Vice City, Warcraft III, Spider-Man, ….

Autodesk 3ds Max byl použit pro filmové efekty u řady známých filmů – např. X-Men a X-Men 2, Den poté, Panic Room, Equilibrium, Minority Report, Tomb Raider, Jeepers Creepers, Matrix Reloaded, Dr. DoLittle II, Alamo, Liga vyjímečných, Poslední samuraj, Mumie se vrací, nebo i při výrobě animovaného filmu Úžasňákovi (The Incredibles)…

Pro koho je animační aplikace 3ds Max určena?

Program 3ds Max je určen především pro designéry, architekty, nábytkáře, vývojáře počítačových her, filmový průmysl, simulace, soudní rekonstrukce, lékařství, webmastery, apod. Umožňuje flexibilní animaci postav, řadu deformačních efektů, podrobnou tvorbu VRML světů.

3ds Max je kompatibilní s dalšími aplikacemi firmy Autodesk – AutoCAD, Inventor, Revit, Civil 3D (Civil View, dříve “Dynamite VSP”), MotionBuilder – přímo pracuje s formátem DWG, DXF, FBX, a dalšími.

Díky strategickému partnerství Autodesku s Microsoftem poskytuje 3ds Max animační nástroje pro herní konzolu Xbox. Nové verze 3ds Max nabízejí nástroje pro přímou podporu vývoje her pro konzoli Xbox. Okno 3ds Max zobrazuje skutečný obraz hry jak bude vypadat na konzoli Xbox.

Autodesk podporuje grafické specifikace JSR-184(M3G) a nabízí podporu OpenGL ES pro vývoj 3D her i pro mobilní telefony a mobilní konzole.

Autodesk Media & Entertainment Collection

Autodesk Media & Entertainment Collection od Arkance Systems - produktový obrázekOd verze 2011 je 3ds Max dostupný i ve formě zvýhodněné sady, tzv. “Autodesk Media & Entertainment Collection” (do 8/2016: “Autodesk 3ds Max Entertainment Creation Suite”). Tento zvýhodněný balíček aplikací zahrnuje programy:

  • Autodesk Media & Entertainment Collection: Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, Autodesk MotionBuilder, Autodesk Mudbox, Autodesk Character Generator, cloud služby
  • Autodesk 3ds Max Entertainment Creation Suite: Autodesk 3ds Max, Autodesk MotionBuilder, Autodesk Mudbox
  • Autodesk 3ds Max Entertainment Creation Suite Premium: Autodesk 3ds Max, Autodesk Softimage, Autodesk MotionBuilder, Autodesk Mudbox

Systémové požadavky 3ds Max, architektura

Autodesk 3ds Max je otevřená, 64-bitová objektová aplikace optimalizovaná pro platformu Windows 10/Windows 8.1 plně podporuje multithreading, OpenGL a DirectX a 3D funkce procesorů Pentium-4/Athlon. Pro rendering je využíváno jádro Mental Ray. Jsou podporovány rendering farmy (výpočty v síti).

Podpora vícejádrových procesorů a víceprocesorových systémů v 3ds Max je jedna z nejlepších v oboru – zhruba platí, že dvoujádrový procesor je v 3ds Max skutečně 2x rychlejší a čtyřjádrový 4x rychlejší.

Hardwarové požadavky 3ds Max 2019/2020/2021

Doporučení: 64-bitový procesor Intel nebo AMD se SSE2 (podporováno i více procesorů), min. 4GB RAM (8GB pro větší scény), 6GB na disku, certifikovaná grafická karta 1024x768x16 mil.barev s min. 512MB RAM (1GB pro větší scény), podporující DirectX 11 nebo 10 (Shader Model 3.0) popř. OpenGL (využije se nVidia CUDA), Intellimouse, Windows 7sp1 nebo 8 nebo 10, 64-bit (popř. i video in/out, audio, MIDI)

Arnold 5 renderer (od Max 2018) vyžaduje podporu procesoru se SSE 4.1 (Streaming SIMD Extensions).

Doplňky k Autodesk 3ds Max

Společnost Arkance Systems nabízí pro 3ds max řadu doplňků – efekty a knihovny modelů a plug-in modulů, animační řadiče. Další pluginy umožňují přidat do prostředí maxe různé efekty, editační funkce, exportní a importní filtry, apod.

Zajímavé pluginy typu “Painter” umožňují pracovat s rastrovými obrázky (textury…) přímo v prostředí 3ds max. Stovky dalších freeware, shareware i komerčních plug-in modulů najdete na WWW stránkách věnovaných 3D Studiu MAX.

Extensions v rámci Subscription:
  • V listopadu 2002 získávají majitelé předplatného pro 3ds max 5 doplňkový modul Designer Extension, doplňující do maxe většinu funkcí produktu Autodesk VIZ, DWGlink, architektonické objekty, parametrické rostliny, luminaires, dvoubodovou perspektivní korekci kamery, export 360° panoramat
  • V únoru 2003 získávají majitelé předplatného pro 3ds max 5 doplňkový modul Shockwave 3D Extension, doplňující do maxe funkci z produktu plasma umožňující přímý export scén do Shockwave formátu
  • V lednu 2005 získávají majitelé předplatného pro 3ds max 7 doplňkové moduly File Link Extension (propojení 3dsmax na DWG soubory AutoCADu a Architectural Desktopu) a Cloth Extension (simulace textilních a oděvních prvků, ošacení postav)
  • V lednu 2006 získávají majitelé předplatného pro 3ds max 8 doplňkový modul Pro Booleans (vytváření přesných anorganických tvarů, rychlých povrchů s minimem polygonů, modul Pro Cutter pro rozbíjení modelů – např. animace roztříštění skla)
  • V březnu 2007 získávají majitelé předplatného pro 3ds max 9 doplňkový modul Productivity Booster (podpora pro AutoCAD 2008, Revit 2008 a Inventor 2008, podpora Vault 2008 a Combustion 4, vyšší výkon DWG, rozšířená podpora FBX, podpora Windows Vista 32bit/64bit, podpora DirectX 10)
  • V lednu 2009 získávají majitelé subscription pro 3ds Max 2009 modul CAT – původně Softimage|CAT (Character Animation Tools – nástroje pro animaci a rendering komplexních 3D postav v prostředí 3ds Max; animace kostry a svalů – CATmuscle)
  • V srpnu 2009 byla pro držitele subscription pro 3ds Max 2009 uvolněna Connection Extension (import SketchUp modelů .SKP, import objemových 3D modelů .SAT, podpora HDR standardu OpenEXR)

gMAX je bezplatný runtime 3D Studia MAX umožňující snazší vývoj her – hráč si může stáhnout a používat tuto verzi 3D Studia MAX.

Ukázky 3ds Max

Představení aplikace:

Autodesk Demo Reels – ukázková pásma z výstav a konferencí a galerie vizualizací:

Historie verzí 3ds Max

Aktuálními verzí 3D Studia (prodej 3D Studia R4/DOS byl ukončen 3/98) je Autodesk 3ds Max 2020 pro Windows 7+8.1+10.

  • V červenci 1999 uvedena aplikace 3D Studio MAX R3 (a R3.1 pak 12/99) – Xrefy, nový vynikající render, rychlejši NURBS, surface tools, soft selections, MAXscript recorder, RAM player, interaktivni render efekty, upravitelné uživatelské prostředí, AutoGrid, nové shadery, NURMS, … – viz též 3D Studio MAX nebo podrobný dokument (PDF).
    • Update R3.1 – lepší podpora Win98, připravené na MentalRay renderer (k dispozici od jara 2000)
  • V lednu 2001 uvolněn 3ds max 4 (krycí jméno MAGMA) – nová inverzní kinematika, kosti jako parametrické objekty, deformátory kůže a kloubů, Realtime Direct3D, podpora Intel MultiRes (MRM), Polyobjekty, Motion Blur, hloubka záběru, HSDS od Mental Images, nové prvky uživatelského prostředí, Visual MaxScript, správa licence pomocí softwarového klíče C-dilla, nové jméno programu…
  • V červenci 2002 uveden 3ds max 5 (krycí jméno LUNA) – nová správa animace postav, nová generace prostředí pro tvorbu her (s podporou DirectX 8 a DirectX 9), radiosity (LighScape), Toon shading, průhlednost, podpora plug-inů z 3ds max 4.2, rozšířené workflow, reactor 1.0 (dynamika těles) v dodávce 3ds max 5, nové možnosti licencování (síťové licence, trial…)
    • Update R5.1 – zlepšená stabilita modulů Scripting, Trackview, Skinning, Controller Subsystem, Editable Poly, Morphing, Unwrap UVW, IK a Bones, Parameter wiring, Render to Texture, Set Key Animation System, Software Development Kit; instalační CD obsahuje Trial verzi Character Studia 4 (k dispozici od ledna 2002)
  • V říjnu 2003 uveden 3ds max 6 – na vývoji se podílel producent her SEGA; nové pokročilé schematické pohledy pro snazší správu složitých scén; součástí 3ds max je mental ray® renderer 3.2; integrované Paint Studio pro malování 3D textur; obarvování vrcholů; rychlejší modelování pomocí 3D záplat; vizualizační nástroje a podpora výměny dat s CAD produkty Autodesku (AutoCAD 2004, Architectural Desktop 2004, …) a dalších firem, export .DWG formátu; AEC vizualizační nástroje; knihovna architektonických materiálů; technologie VIZ Render pro zpracování .DRF souborů Architectural Desktopu 2004; integrovaný reactor® 2 s dynamikou vozidel a kaskadérů (ragdoll dynamika – hadrový panák); distribuovaný síťový ‘texture baking’; nový správce hladin; nástroje pro archivaci úloh; rendering z příkazového řádku; nové funkce pro pokročilé uživatele; podpora HDRI; XML přístup k .max souborům; nový systém proudění částic pro realistické fontány, mlhu, sníh, stříkance, kondenzační pásy, výbuchy a další efekty; Visual C++ 7 API.
  • V říjnu 2004 uveden 3ds max 7 – obsahuje (původně samostatný) modul pro animaci pohybu postav character studio, funkce mapování normál (detaily nízkopolygonových modelů pomocí mapování s vysokým rozlišením), modifikátor edit poly, nový mental ray 3.3, editor parametrů a parameter collector, skin wrap deformer, přesnější uchopování, algoritmus TurboSmooth pro optimalizaci výkonu modelů s vysokým rozlišením, podpora vývoje mobilních her s JSR 184, ATI pixel shader (Ashli), vylepšení práce s rozsáhlými objekty (upgrade je možný z verzí 3ds max 5 a 6)
  • V dubnu 2005 uveden update pro držitele Subscription – 3ds max 7.5 – nový modul/funkce Hair+Fur (vlasy+srst), nová, přesnější a rychlejší verze rendereru ‘mental ray 3.4’, vizualizační funkce z VIZ 2006 (batch render, Revit FileLink, Inventor, DWF export…).
  • V říjnu 2005 uveden 3ds max 8 – s řadou nových funkcí – např. “pelt mapping” (uživatelské švy v UV mapování), jednodušší skinning, MaxScript s podporou SQL databází a debuggeru, podporu “pohybových” formátů HTR, TRC a XML, podporu shaderů DirectX a .fx, napojení na Revit, Inventor a DWG, správa dat napojením na Autodesk Vault, vylepšení modulů Biped, moduly Cloth, Hair and Fur, mental ray 3.4, iGame rozhraní k DirectX vrstvě a dalšími funkcemi.
    • 3ds max 8 obsahuje neomezenou licenci pro síťové stínování pomocí mental ray – viz Mental Ray v 3ds max 8 (PDF, 36kB)
  • V říjnu 2006 uveden 3ds max 9, poprvé i jako 64bitová aplikace, vyšší výkon, vestavěný nový mental ray 3.5, podpora hladin animací, Pro Booleans, zlepšené xrefy, vylepšené postupy pro animaci postav, DirectX a CG shadery, a další nové funkce
    – viz Datasheet 3ds max 9 (PDF, 807kB)
  • V říjnu 2007 uveden 3ds max 2008 – s řádovým zrychlením řady operací, sadou nástrojů “Review” pro interaktivní náhledy stínů, oblohy a architektonických materiálů, s novým MAXScript ProEditor, vylepšenou DWG kompatibilitou s AutoCADem a Revitem, podporou Windows Vista 32/64-bit, novým Mental Ray 3.6, kompatibilitou pluginů s R9…
    – viz Datasheet 3ds max 2008 (PDF, 684kB)
  • V březnu 2008 uveden 3ds Max 2009 a 3ds Max Design 2009 (nástupce VIZe). K jeho novinkám patří rychlá rendrovací technologie Reveal, knihovna realistických materiálů ProMaterials, nové Biped funkce pro animaci čtyřnožců (“ruce jako nohy”), vylepšený import/export OBJ a FBX, podstatně vylepšená spolupráce s aplikacemi Autodesk Mudbox, Maya a MotionBuilder, podpora .NET SDK
    – viz Datasheet 3ds Max Design 2009 (PDF, 632kB)
  • V dubnu 2009 uveden 3ds Max 2010 a 3ds Max Design 2010, který přináší ribbon rozhraní, editaci v rendrovaných výřezech, nové modelovací nástroje, kontejnerové objekty pro sdílení a práci s velkými scénami, nový Material Explorer, prověřování 3D modelů technologií xView, spolupráci s splikacemi AutoCAD 2010 a Revit 2010.
  • V dubnu 2010 uveden 3ds Max 2011 a 3ds Max Design 2011, který přináší nový editor materiálů Slate, hardwarový renderer Quicksilver (významně urychluje rendering využitím GPU na grafické kartě), vylepšené funkce pro “malování” a práci s texturami, zobrazení materiálů v editačních výřezech, kompoziční modul Composite (technologie z Autodesk Toxik), přímou editaci modelů ve scéně, nástroje CAT, export/import SAT modelů, podporu Windows 7. Díky novému FBX 2011 lze snáze načítat data z aplikací Revit a AutoCAD 2011. Součástí Max 2011 je CityScape (modelování měst a terénu).
    – viz Přehled novinek verze Max 2011 (PDF, 1.2MB)
  • V dubnu 2012 uveden 3ds Max 2012 a 3ds Max Design 2012 – viz přehled novinek
  • V dubnu 2012 uveden 3ds Max 2013 a 3ds Max Design 2013 s podporou Adobe After Effects, systémem Render Passes, podporou Revit souborů, CAD aplikací a dalšími novinkami – viz přehled
  • V dubnu 2013 uveden 3ds Max 2014 a v dubnu 2014 3ds Max 2015 (co je nového), včetně verzí Max Design
  • V dubnu 2015 uveden 3ds Max 2016 a v dubnu 2016 3ds Max 2017 (již bez verzí Max Design)
  • V dubnu 2017 uveden 3ds Max 2018 a v červnu 2017 jeho aktualizace 2018.1 (s 3ds Max Interactive pro VR), v srpnu 2017 aktualizace 2018.2 (oprávnění pro cloud, spline) a v září 2017 update 2018.3 (Fluids, animace tekutin)
  • V březnu 2018 uveden 3ds Max 2019, k novinkám patří podpora Open Shading Language (OSL), booleovské operace nad parametrickými spline křivkami, procedurální textury dřeva, manipulace se scénou ve VR, fyzické materiály na vozidlech CivilView, podpora Autodesk Viewer, rozšířené projektové nástroje. Viz přehledové video níže.

Technická podpora 3ds Max

České prostředí pro 3D Studio/DOS a 3D Studio MAX 2.5 bylo připraveno firmou Arkance Systems. Vyšší verze lokalizovány do češtiny nejsou.

Autodesk 3ds Max Design

JIŽ NEDODÁVÁN! Poslední verze 3ds Max Design 2014, nástupce Autodesk VIZe

Vizualizační a animační software pro architekty a designéry – Autodesk 3ds Max Design – vychází z funkcí aplikace Autodesk 3ds Max (využívá stejné jádro). Narozdíl od standardní verze 3ds Max neobsahuje verze Design jen vývojářské nástroje (SDK, vývoj nadstavbových aplikací). Navíc však obsahuje funkce pro analýzu osvětlení scény oblohou, sluncem a umělým osvětlením pro certifikace LEED EQ 8.1. Funkce Recognize umožňuje pomocí FBX rychle a přesně načítat scény, materiály, světla a kamery z BIM aplikace Autodesk Revit Architecture 2011.

Uživatelské prostředí 3ds Max Design je lépe přizpůsobeno architektonickým CAD aplikacím Autodesku. 3ds Max Design obsahuje stejné navigační nástroje jako ostatní aplikace Autodesku řady 2011. Podporuje formáty DWG, FBX, DWF a řadu dalších formátů pro import a export dat. Systémové požadavky a kompatibilita jsou shodné jako u 3ds Max.

Oproti svému předchůdci, aplikaci Autodesk VIZ 2008, nabízí 3ds Max Design vyšší funkčnost a výkon, funkce plné verze 3ds Max, 32- i 64-bitovou verzi v jednom balení, neomezenou licenci mental ray s podporou až 512 jader (VIZ jen 2 jádra).

Informace

Cena

Pro více informací kontaktujte našeho obchodního konzultanta: info.cz@arkance-systems.com.

Mohly by vás také zajímat tyto produkty:

Autodesk Maya

Profesionální 3D software pro tvorbu animovaných filmů, filmových 3D efektů, videoreklamy, televizní průmysl a počítačové hry.

Autodesk Mudbox

Profesionální 3D modelování sochařskými metodami – 3D painting, vyřezávání, nanášení, vyhlazování hmoty, UV mapování.

    Objevte školení společnosti Arkance Systems

     

    CAD e-shop společnosti ARKANCE